Animatör och vapen

Som animatör har du mer mångfacetterade utmaningar än många andra inom bildkonst. Du behöver ha detaljerade kunskaper och egna upplevelser av hur vapen fungerar och används. Du behöver ofta veta i detalj inte bara hur ett specifikt vapen används i en given situation utan även hur det hela upplevs av den som använder vapnet. Du behöver så god förståelse att du med din animering kan förmedla exakt rätt upplevelse till dina spelare.

Vi hjäper dig med sådant som

  • hur bärande av vapen påverkar en persons fysik
  • hur kroppen reagerar på rekylen när ett specifikt skjutvapen avfyras
  • vad skytten ser när denne använder ett specifikt vapen
  • hur olika utrustningsdetaljer bör kombineras
  • hur ett specifikt vapen hanteras när det exempelvis laddas

Vi stödjer din kreativa process med råd om hur spelbarheten kan utvecklas och hur du fattar väl avvägda beslut om konstnärlig frihet, tekniska begränsningar och verkliga förhållanden.

Upplevelsen

Tillsammans bottnar vi i vilken upplevelse det är du vill erbjuda din målgrupp. Vi hjälper dig oavsett om målet är samtida realism, en mix av historiskt korrekthet och kontrafaktiskt berättande eller science-fiction med en trovärdig känsla

Kunskaperna

Ditt uppdrag är ofta att förmedla en upplevelse av något som få av dina spelare själva har varit med om. Vi ger dig själv de upplevelser du behöver för att bli en bättre berättare. Vi ser till att du själv får uppleva mycket av det du ska animera. Hur tungt vapnet är i just den ställningen, hur rekylen faktiskt känns i det ena och det andra vapnet. Och mycket mer.

Tekniken

Vi hjälper dig med hur du kan utnyttja de senaste tekniska principerna för att lyfta vapenhanteringen till nya spännande nivåer.